neděle, prosince 31, 2017

Výstava v Betlémské kapli

Včera jsem využila volný den a šla se podívat na výstavu betlémů do Betlémské kaple. Byla jsem tam úplně poprvé. Už několik let jsem si říkala, jak se tam chci někdy podívat, ale vždy mi nevyšel čas, tak letos jsem to konečně uskutečnila. Na výstavě můžete vidět i pár věcí, jak se žilo dříve. Jak se dřív topilo, vařilo nebo svítilo. Je tam i světnice, jak dřív vypadaly nebo jak vypadal  mycák, kredenc v kuchyni a podobně.


Na výstavě se objevily betlémy snad ze všeho, co jde. Ze dřeva, perníku, šustí, látky, korálků, skla, kamene. Opravdu na cokoliv si vzpomenete. Některé výrobky tam byly i k prodeji a ne zrovna za malé peníze. Líbilo se mi, že tam byly i výrobky dětí a pokaždé jsem si řekla, že na ten věk to je dost dobré, že to bych snad nezvládla ani já :D


K vidění bylo toho hodně a myslím si, že to za tu cenu vstupného stojí. Navíc mi cena nepřijde nijak extra přehnaná, když si vezmu, že je to v Praze a co všechno je uvnitř k vidění. Vstupné je 80 korun pro dospělého, děti a studenti mají vstupné o něco levnější. Ale myslím, že výstava je pouze do 2.1. a poté bude uzavřena.


Na prostory bylo lidí tak přiměřeně, dalo se to přežít i když u některých betlémů jsem chvilku čekala, abych se tam dostala, ale nic strašného. Pak se tam tedy navalilo docela hodně lidí, když jsem odcházela, ale myslím si, že celý den to tam tak pozvolna proudí dovnitř a ven a fronty nejsou tak velké a nával taky ne.


Pokud jste z Prahy a ještě jste tam nebyli, tak se běžte určitě během těch posledních dní podívat. Je to velice zajímavá výstava a mě takové věci baví :)

Byli jste někdy v Betlémské kapli na výstavě? Jak se vám líbila? Chodíte někam jinam na výstavy betlémů? Kam?

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za podporu :)