úterý, srpna 22, 2017

Recept na panna cottu

Kdybych věděla, jak je panna cotta primitivní na přípravu, tak bych ji dělala už dávno doma sama. Všechno to nějak začalo před rokem, kdy jsme si dávala panna cottu na zmrzlinovém festivalu od Meggle, což je polotovar, který zahřejete a nalejete do formiček.
Po nějakém čase jsem v Orionu objevila kelímky, které se na panna cottu používají a nějaký čas ležely doma bez povšimnutí a najednou mě napadlo, že bych mohla ji mohla udělat a že si najdu recept a překvapilo mě, že jsem na ni měla doma všechno a nic jsem nemusela shánět.
Na dávku, co dělám já je potřeba:
400ml smetany
40g cukru (já použila třtinový)
5g želatiny
vanilkové aroma nebo ještě lépe vanilkový lusk, ale ten jsem zrovna neměla


Smetanu společně s cukrem a vanilkovým aroma (dávám od oka přibližně tak menší lžíci) dáme do kastrůlku a dáme na plotnu. Za stálého míchání přivedeme k varu.


Když se nám smetana začne vařit, sundáme z plotny a pomalu postupně vmícháme želatinu. Připravíme si formičky, do které budeme směs lít. Já mám tyto jak jsem už zmiňovala výše z Orionu. V balení jich je 6, ale můžete samozřejmě použít cokoliv, klidně i jen obyčejné mističky. V těchto kelímcích to vypadá zkrátka lépe. 


Směs postupně nalijeme do formiček. Mně to vystačilo na všech 6, protože jsem plnila jen do poloviny a to proto, že jsem je nahoře zdobila ještě ovocem.
Po nalití necháme stát venku, dokud trochu nevychladnou a poté dáme do ledničky, dokud neztuhnou.


Ztuhnutí trvá tak 2 - 3 hodiny, ale je lepší to samozřejmě nechat co nejdéle. Nejlepší je to do druhého dne. Já když mi to ztuhlo, tak jsem na to dala směs lesního ovoce a vrátila zpátky do lednice.


A to je vše. Máme hotovo a můžeme podávat. Nemusíte si k tomu dávat jen ovoce, můžete hotovou panna cottu přelít čokoládou, ovocnou omáčkou nebo karamelem. To je už na vás a na vaší fantazii :)

Zkoušeli jste si někdy udělat panna cottu doma? :)

4 komentáře:

  1. To vypadá skvěle a opravdu jednoduše. Ještě jsem panna cottu nejedla, ale asi někdy vyzkouším.
    welcometomyworld

    OdpovědětVymazat
  2. Panna Cottu mám ráda, ale nesmím se ji učit dělat, protože jinak bych ji jedla pořád :DD
    Ne, kecám, jsem ráda, že jsi dala dohromady recept :)

    Little Dreamer

    OdpovědětVymazat
  3. Už se těším až mi ji uděláš :D

    OdpovědětVymazat
  4. Veery shortgly thnis web рage ԝill be famous among alⅼ blog users, due to іt's pleasant articles or reviews

    OdpovědětVymazat

Děkuji za podporu :)