neděle, října 22, 2017

Kávové cupcaky

I když se to třeba nezdá, tak cupcaky jsou jedny z nejlehčích moučníků. Vše smícháte dohromady, nalijete do formiček a dáte upéct. Zbožňuji snad vše, v čem je káva a proto jsem se rozhodla do základního receptu přidat něco kávového. Tentokrát to byla kofila, kterou miluju.

Budeme potřebovat:

250g hladké mouky
200g cukru (já používám třtinový)
3 vejce
1 šlehačku
1 vanilkový cukr
1 prášek do pečiva
2 kofily


Do misky prosijeme mouku s práškem do pečiva, přisypeme cukr s vanilkovým cukrem. Do toho rozklepneme 3 celá vejce a zalijeme šlehačkou.


Vše důkladně promícháme, dokud nevznikne řídké těsto. Jelikož jsem si zvolila kávovou příchuť pomocí tyčinek kofila, rozehřejeme si je v kastrůlku na vodní lázni.


Necháme trošku vychladnout a přidáme do těsta. Těsto znovu důkladně promícháme a plníme jím formičky asi do 3/4. 


Po upečení (průběžně kontroluji a zkouším špejlí) a úplném vychladnutí cupcaky ozdobíme. Samozřejmě už teď je můžete nechat tak jak jsou a nechat je jako klasické muffiny bez krému navrchu.


Použít můžete šlehačku, máslový krém.. Zkrátka to, co máte rádi. Já často dělám šlehačku s tvarohem a cukrem. Vše dohromady vyšlehám a uložím do chladu ztuhnout. Pomocí zdobícího sáčku a špičky dám krém na hotové dortíky. Proto, že se zde jedná o kávové cupcaky, posypu je nahoře ještě kávou.

Dobrou chuť :)

2 komentáře:

  1. Jeeee, já ani netušila, že jsou cupcaky až tak jednoduché. Skvělý recept a cupcaky jsou přímo k zakousnutí. :-)
    welcometomyworld

    OdpovědětVymazat

Děkuji za podporu :)